Avonturen in Tiberias - Reisverslag uit Haifa, Israel van Yara - WaarBenJij.nu Avonturen in Tiberias - Reisverslag uit Haifa, Israel van Yara - WaarBenJij.nu

Avonturen in Tiberias

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yara

04 Augustus 2008 | Israel, Haifa

We zitten op een terrasje onder een rode parasol op rode stoeltjes. Naast ons zit een clubje opgezwollen mannetjes met elk een drieling in hun buik. Voordat ze konden gaan zitten moesten eerst hun rode stoeltjes gedesinfecteerd worden, de tafel rechtgezet etc. Nu zitten ze onderuitgezakt op hun stoeltjes aan de ijskoffie. Ze kijken stiekem naar langslopende dames op leeftijd vanachter hun donkere spiegelende zonnebrillen, alleen het draaien van hun hoofd verraad waar werkelijk hun concentratie ligt.

Tiberias is een kleine stad liggende aan de zee van Galilee (een meer) en als het niet zo heet was zou je er zo doorheen lopen. Fietsen kunnen gehuurd worden om om het meer heen te fietsen, een fietstocht van ongeveer 5 uur. Voor mij was de hitte te erg en ben ik na een uur fietsen omgekeerd, zelfs rond een uur of 10 was het al niet meer te doen – volgende keer maar in de winter gaan, dan is het zo’n 10 graden koeler.

Op een strandje op de terugweg ben ik tweemaal bestolen. iPod en geld weg. Ik verdacht een man, maar dacht ‘laat ik hem het voordeel van de twijfel geven’ maar natuurlijk ontkende hij alles. Een andere man werd erbij gehaald, hij sprak Engels en van het één kwam het ander, ik werd uitgenodigd om mee te barbecuen met de Engels sprekende man en zijn vrouw. De man had heel wat te zeggen, onder andere het volgende:
“I want to tell you something, let me tell you something. He’s an Arab and I’m going to kill him, I’ll put his head in water and push. They can’t be trusted I was in army and saw them kill my friend. 1st war Libanon. I was born here, lived in other places, but I’ll die fighting for my Israel. I’m Israeli Jew, you can trust me, Arab Israeli is bad, bad people. I’m nice, give me your number, my house is your house. You listen to me, what the F is wrong with you?! You’re too serious. Pretty girl, insecure. In Miami I was in stripclub, I’ve seen women naked, this is seconde wife, beautiful, love her ass, love her. Don’t worry, won’t cheat on her with you, love her (ass).”

Behalve dat hij teveel praatjes had was het een vriendelijke kerel. Ik knikte maar zo’n beetje van ja en was het met hem eens. Maar opeens ging hij razendsnel weg, pakte zijn auto in, vrouw erbij en weg was ie. Toen we terug bij het hostel waren bleek waarom, hij had ons geld en de creditcard van mijn reisgenote gestolen, zo onder onze neus vandaan. Alles waarvan hij de Arabier beschuldigde, dat het een dief was (want volgens hem zijn alle Arabieren slecht en dieven), deed hij zelf ook. Ik voelde me erg verraden en mijn vertrouwen in gewoon aardige mensen is minder dan voorheen. Geen goede afloop van de Shabbat.
En waarvan ik eerst dacht dat het niet mogelijk was is nu toch veranderd, ik kijk er naar uit om tijd in Jeruzalem door te brengen.

  • 05 Augustus 2008 - 06:53

    Anna En Stef:

    Hoi Yara! Stef en ik hebben beide je stukje gelezen en we vinden het erg dat jullie bestolen zijn, maar ook een grappig verhaal om te lezen, absurd zeg! Veel liefs en plezier nog, ik vlieg morgen alweer naar amsterdam

  • 08 September 2008 - 20:35

    Simcha:

    Hoi Yara,

    Leuk dat ik je stukken ook mag lezen!

    Grappig, wat je beschrijft is zo herkenbaar, terwijl ik er negen jaar geleden was! Zelfs die lelijke Spice-girls schoenen droegen ze toen, terwijl het destijds al jaaaaaaaaaaren uit de mode was.

    Ik ben daar trouwens ook gigantisch afgezet (zeg maar gerust: keihard genaaid) door een taxichauffeur met een keppeltje op. Op shabbat. Dat heeft veel indruk op me gemaakt, omdat ik het absoluut niet van hem had verwacht...

    Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Haifa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2008

Aliyah?

04 Augustus 2008

Gelukkig terug in Jeruzalem...

04 Augustus 2008

Avonturen in Tiberias

30 Juli 2008

Mijn openbaring...

30 Juli 2008

Een kort maar krachtig Acco avontuur
Yara

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 7166

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Japan

30 November 2007 - 30 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: