Op avontuur in Haifa - Reisverslag uit Haifa, Israel van Yara - WaarBenJij.nu Op avontuur in Haifa - Reisverslag uit Haifa, Israel van Yara - WaarBenJij.nu

Op avontuur in Haifa

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Yara

11 Juli 2008 | Israel, Haifa

10 juli

Vandaag tijdens de les had ik het gevoel dat ik niets meer kon opnemen, misschien was die 5 uur huiswerk maken/studeren toch wat te intensief.. Ook al wordt de stof constant herhaald, toch lijkt het alsof ik niets weer wist. Gelukkig viel een (niet ‘het’) kwartje later en verstond en begreep ik weer meer. Om 12 uur was de toets en tot mijn verassing ging het best goed! Helaas kon ik niet alles lezen, vooral met één letter heb ik veel moeite, zoveel zelfs dat ik hem nu ook niet voor de geest kan halen. En het schrijven ging helaas ook niet altijd, ik was bijvoorbeeld vergeten hoe je Holland en Haifa schrijft, best lastig als je uit de ene komt en nu woont in de ander. Naar aanleiding van deze test wordt er een nieuwe klas gecreëerd, dus misschien ga ik nu al een niveau omhoog, spannend!

Na de lunch ben ik samen met Gabriël (een Griekse jongen) naar de kunstfaculteit gegaan. Gabriël studeert muziek en compositie op Kreta en wil hier graag ook muziek maken. De kunstfaculteit is een vrij nieuw gebouw aan de rand van de campus. Er is daar werkelijk een fantastisch uitzicht over de verschillende havens en Haifa’s buurten. Het gebouw was prachtig licht van binnen met open kunstruimtes beneden. Vanaf de bovenste verdieping keek je over de balustrade de diepte in en kon je mensen trappen op en af zien lopen. Op de achtergrond hoorden we muziek, piano en een blaasinstrument. We hadden echt het gevoel dat we in een andere wereld waren.

Israëliërs zijn erg open en nodigen je gemakkelijk uit, ze zijn altijd in voor een praatje. En zo ook deze keer, Gabriël sprak wat jongens aan over muziek en voordat ik het wist zaten we in een kantoortje aan de Arabische koffie (Turkse koffie) te praten over verschillende soorten muziek en luisterden we samen naar hedendaagse componisten. Toen we op het punt stonden te vertrekken werden we uitgenodigd om mee te gaan met één van hen om naar zijn jamsessie te luisteren. We werden meegetroond naar zijn oudbakken afgetrapte auto en racete de berg af richting Haifa. Israëliërs rijden werkelijk als gekken, maar toch was het erg leuk om de wereld eens door hun ogen te bekijken.
Uiteindelijk kwamen bij een meisje thuis terecht en werd er muziek gemaakt. We hebben een lange tijd bij hen doorgebracht en genoten van hun muziek. De jongen die ons had uitgenodigd speelde dwarsfluit, het meisje zong en speelde blokfluit en er was een gitarist – keppeltje op, traditionele kleding en baard. Hij speelde eigenlijk met het meeste plezier, hij ging helemaal op in zijn muziek. Behalve gitaar speelde hij ook de sitar, dat geluid was echt prachtig. Opeens was ik terug in Turkije.
Helaas moesten we terug rond een uur of 8, het huiswerk wachtte op ons...

  • 11 Juli 2008 - 19:50

    Marianne:

    sipora tova.
    at cotevet wu mesaperret jafe meod.
    ad mahar.
    haloemoth metoekoth.
    m

  • 12 Juli 2008 - 11:42

    Marijke:

    Ik sluit me aan bij Marianne!

  • 12 Juli 2008 - 18:14

    Ceseli:

    ik vind wat marianne zegt niet zo duidelijk! ceseli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Haifa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2008

Aliyah?

04 Augustus 2008

Gelukkig terug in Jeruzalem...

04 Augustus 2008

Avonturen in Tiberias

30 Juli 2008

Mijn openbaring...

30 Juli 2008

Een kort maar krachtig Acco avontuur
Yara

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 7181

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Japan

30 November 2007 - 30 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: