Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Yara - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Yara - WaarBenJij.nu

Kyoto

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

25 Juli 2014 | Japan, Kyoto

Na het rottige gevoel dat Osaka had gebracht, niet alleen vanwege de irritatie door onze gastvrouw, maar ook omdat we Osaka wat minder toegankelijk vonden - was Kyoto een hele fijne verrassing.

Osaka en Kyoto liggen, met de Shinkansen, nog geen 15 minuten van elkaar verwijderd. De steden zijn bijna aan elkaar gegroeid - misschien elkaars randstad geworden. Maar net er tussen in, toen ik dacht dat het stiekem één grote stad was geworden, zagen we een strookje groen.

Kyoto is net wat kleiner dan Osaka. Het centraal station van Osaka staat middenin de stad en dat van Kyoto eigenlijk meer aan de rand. Ons hostel konden we makkelijk vinden, al op het station zagen we het pand met de naam Piece Hostel erop. Naast de bekende stapelbedkamers, waren er ook privé kamers. Dat laatste hadden wij, met gedeelde douches en wc's. Het hostel voelde heel modern en licht aan. Fijne meubels en vriendelijke (Engels sprekende!) mensen. We konden pas om 15.00 onze kamer in, maar mochten natuurlijk uitrusten in de koele lounge.

Toen we 's avonds terugkwamen in het hostel en onze kamer in konden, zagen we een enorm bed dat de kamer domineerde. Zeker de helft van de kamer was bed, echt gigantisch. In Osaka sliepen we op Japanse futon bedden, natuurlijk ook leuk om mee te maken, maar lekker is anders. Het bed in het hostel voelde enorm luxe en daarnaast mochten we ook nog extra kussens uitzoeken. Met moeite verlieten we onze koele kamer op zoek naar eten

's Avonds aten we sushi in een conveyerbelt restaurant. De chefs rolden supersnel de ene sushi na de andere, op een bedje van rijst (nigiri), gewikkeld in zeewier (maki) of alleen vis (sashimi). Naast ons zat een Japans stel en die aten heel erg veel in heel korte tijd. Daarbij dronken ze grote glazen bier in grote slokken in één keer weg. Dat vonden wij wel knap, want we zaten veel sneller vol.