Osaka - kamerverhuur - Reisverslag uit Osaka, Japan van Yara - WaarBenJij.nu Osaka - kamerverhuur - Reisverslag uit Osaka, Japan van Yara - WaarBenJij.nu

Osaka - kamerverhuur

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

23 Juli 2014 | Japan, Osaka

Tot onze grote schrik bleek de mevrouw bij wie we een kamer hadden gehuurd in Osaka een beetje gek. Tim noemde haar een borderliner. Ze had heftige ups en downs en stuurde ons bizarre briefjes die met tape op ons deurtje waren geplakt. We werden door haar gedrag wat chagrijnig, want ze was zo agressief in haar schrijven dat we niet goed wisten hoe of wat.

Gisteravond bij thuiskomst vonden we weer zo'n briefje. Ze schreef dat ze extra geld wilde hebben, want we hadden nog niet genoeg betaald. Of we het 's avonds even op haar keukentafel wilde leggen, dan was het goed.

Daar hadden we geen zin in natuurlijk, dus besloten we om de volgende dag de confrontatie aan te gaan. Daar zagen we wel wat tegenop, want ze reageerde eerder al zo onvoorspelbaar.

Vanochtend klopte ze op onze deur met een lelijk porseleinen kopje, of we die wilden hebben. We begrepen haar eerst niet zo goed en hadden ook weinig zin erin, dus poeierden we haar zo'n beetje af.

Uiteindelijk zijn we bepakt en bezakt onze kamer uitgelopen en sprak ik haar aan. Of we even met haar konden praten omdat we het wat onduidelijk vonden. Daar schrok ze van, ze had niet gedacht (denk ik) dat we met haar in gesprek zouden gaan. We probeerde haar uit te leggen dat we alle kosten al voldaan hadden en dat het tegen de regels van AirBnb in gaat om achteraf nog om extra geld te vragen.

Ze sloeg om als een blad aan een boom. Opeens waren we weer beste vrienden en natuurlijk hoefden we niets extra te betalen en wilde we echt het porseleinen kopje niet? de kopjes vond ze zelf lelijk, erfenis van familie en alleen heel soms bood ze de kopjes aan aan toeristen, niet aan alle, nee natuurlijk niet. alleen aan speciale, Amerikanen namen het meestal wel aan want die vonden het prachtig. Nee oh nee, in die backpacks is zo iets teers als porselein wel lastig te vervoeren, dus nee, jullie willen het niet?

Uiteindelijk dus niets extra's betaald, maar we vonden het wel stink vervelend. Nu zijn we inmiddels in Kyoto en het hostel is fijn en koel en onze was zit in de wasmachine. Zo meteen gaan we weer de hitte in en vanavond hebben we eindelijk weer een echt bed!

• 23 Juli 2014 - 10:14

Winkie:

Ha Yara en Tim, wat een grandioze reis maken jullie; beetje jaloersmakend natuurlijk..
    Heel leuk om jullie te volgen, liefs Winkie.