Tokyo - Kagoshima, dag 3 - Reisverslag uit Kagoshima-shi, Japan van Yara - WaarBenJij.nu Tokyo - Kagoshima, dag 3 - Reisverslag uit Kagoshima-shi, Japan van Yara - WaarBenJij.nu

Tokyo - Kagoshima, dag 3

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

10 Juli 2014 | Japan, Kagoshima-shi

Om 6 uur stonden we op en om half 7 waren we op Shibuya Station. De oh zo drukke zebrapaden van gisteren waren nu helemaal leeg. De stad sliep nog, zo vroeg was het. In Tokyo wordt het gehele metro- & treinsysteem 's nachts stilgelegd, zodat mensen wel naar huis moeten - pas om 5 uur gaan de metro's en treinen weer rijden. Om 7.30 begint de echte spits, maar toch was het om 6.30 al best druk in de Yamanote lijn. Luis had ons gewaarschuwd, het zou lastig zijn om het goede perron te vinden op Tokyo Station, maar het viel ons hartstikke mee.

Maar goed, de rest van de reis. Even waren we bang. Die tyfoon dreigde aardig wat roet in het eten te gooien. De Japanners zijn liever extra voorzichtig dan risico's te nemen. De treinen zouden tot Osaka rijden, of ze verder zouden gaan, konden we pas te weten komen in Osaka zelf. De reis naar Osaka verliep soepel, evenals het regelen van het volgende traject naar Kagoshima. En nu zitten we op een zotte boulevard bij de haven van Kagoshima. Langzaam doemt uit het mistige water de vulkaan aan de overkant van de baai op. Zelfs de zon en blauwe lucht laten zich steeds meer zien. Vanuit de trein namen we een oud trammetje en Tim leidde ons zo naar het hotel. Net aten we onze eerste sushi, van zo'n lopende band. Maar alles werd op bestelling gemaakt, we aten ons buikje rond voor nog geen ¥1650 (€11...!). We hopen dat morgen onze reis zich net zo soepel voortzet en dat de veerboten weer gaan varen.

• 11 Juli 2014 - 18:00

Annelies:

Wat loopt het soepel, knap van jullie! Het plezier spat ervan af. Zelf houd ik jullie Typhoon goed in de gaten.
    Bon voyage.x

• 11 Juli 2014 - 20:03

Maja:

leuk te lezen, deze eerste 3 dagen.
    al veel ervaringen! gelukkig is de tyfoon aan jullie voorbij gegaan; althans jullie zijn niet weggewaaid.
    wie is Luis? toch niet je vriendin? die woont toch in een ander deel van japan?
    hou ons op de hoogte! groet, maja

• 12 Juli 2014 - 16:14

Jack Weisselberger:

Erg leuk, ik kreeg het doorgestuurd van Annelies maar wil ze ook wel zelf ontvangen.
    Ben blij dat alles zo voorspoedig gaat en dat de Tyfoon zich tot nu toe rustig houd.
    Veel plezier en hoor van jullie.
    Groet,
    Jack